PASII PENTRU A DEVENI VOLUNTAR SEV

Pentru a participa la Serviciul European de Voluntariat este nevoie sa parcurgi o serie de pasi, dupa cum urmeaza:


Pasul 1
Primul pas pe care ti-l recomandam este identificarea unei organizatii de trimitere SEV din Romania. Sunt peste 100 de astfel de organizatii in diferite localitati din tara, acreditate sa trimita voluntari SEV. Lista lor o gasesti accesand baza de date SEV la www.evsdatabase.eu.

Pasul 2
Organizatia de trimitere te va ajuta sa iti identifici o organizatie gazda potrivita, in functie de tara pe care o preferi si in functie de domeniul de activitate care te intereseaza. Nu uita ca nu toate organizatiile si nu toate tarile vizatde tine au proiecte in domeniul care te intereseaza pe tine in perioada urmatoare, asadar este bine sa fii flexibil si sa ai cateva optiuni.

Pasul 3
Daca impreuna cu organizatia ta de trimitere v-ati decis asupra unei organizatii gazda dintr-o anumita tara, organizatia de trimitere o va contacta pe aceasta din urma pentru a afla ce proiecte exista in derulare sau in planificare. Daca ai gasit un proiect care iti surade, urmeaza pasul 4, in caz contrar continua cu cautarile.

Pasul 4
Organizatia ta de trimitere iti va cere un CV actualizat si o scrisoare de motivatie pentru aplicarea la proiectul SEV identificat. Acestea vor fi trimise organizatiei gazda, pentru selectie. Nu uita ca o organizatia gazda poate primi aplicatii pentru acelasi proiect de la tineri din mai multe tari participante la program, asadar aceasta va trebui sa faca o selectie, deoarece locurile in fiecare proiect sunt limitate, in functie de specificul acestuia. Pentru a realiza selectia, unele organizatii efectueaza un interviu cu aplicantii. Acesta se poate derula telefonic sau prin internet si e o buna oportunitate de a-ti prezenta direct motivatia si interesele si de a cunoaste direct organizatia gazda.

Pasul 5
Esti anuntat daca ai fost selectat sau nu de catre organizatia gazda pentru a participa la proiectul SEV ales. Daca ai fost selectat, nu mai ramane decat ca organizatia de trimitere sa trimita un document catre cea gazda, pentru ca aceasta sa poata depune proiectul respectiv spre aprobare si implicit finantare la agentia nationala care coordoneaza programul in tara respectiva.

Pasul 6
Organizatia gazda depune la agentia sa nationala proiectul SEV respectiv, pentru a fi aprobat spre finantare. Exista 3 termene anuale la care pot fi depuse aceste proiecte si anume: 1 februarie, 1 mai, 1 octombrie. (Nota: in anii trecuti existau 5 termene anuale de depunere a proiectelor SEV, insa acest lucru a fost modificat)

Pasul 7
Organizatia ta de trimitere te anunta atunci cand afla la randul sau daca proiectul SEV respectiv a primit sau nu aprobare si implicit finantare. Intre pasul 6 si 7 pot trece de la 6 la 8 saptamani, acesta fiind timpul necesar selectiei proiectelor depuse la fiecare termen. In cazul in care proiectul a fost aprobat de catre agentia nationala din tara respectiva, inseamna ca stagiul tau SEV a fost aprobat!

Pasul 8
Din acest moment, pot incepe pregatirile de plecare. Organizatia ta de trimitere incepe sa faca pregatirile logistice: iti asigura biletul de calatorie, iti face asigurarea medicala, iti da sfaturile necesare inaintea plecarii, etc. De asemenea, te inscrie la o sesiune de instruire SEV premergatoare plecarii (atentie, nu este vorba despre pregatire profesionala!). Impreuna cu organizatia gazda, discuti detaliile legate de cazare, masa si program.

Pasul 9
Esti gata de plecare? Start, incepe stagiul tau SEV si cea mai bogata experienta a tineretii tale!

Despre www.voluntareuropean.ro | Despre Tineret in Actiune | Linkuri utile | Ne sustin